Yleistä
Seuraavat ehdot koskevat tuotteita, joita toimittaa:
HK Horeca tarvikkeet Oy
(Y-tunnus 3461645-2)
Osoite:
c/o Fin-Est Accounting Oy Vilppulantie 10a lh. 1
00700 Helsinki
Adexasuomi.fi:n kautta tapahtuva myynti on suunnattu yritysasiakkaille, yhteisöille, viranomaisille sekä yksityishenkilöille, ellei toisin ole kirjallisesti sovittu.
Hinnat
Kaikki Adexasuomi.fi:ssä ilmoitetut hinnat on esitetty sekä arvonlisäverollisina että verottomina. Toimituskulut (lisätietoja kohdassa ”Toimituskulut”) ilmoitetaan kassalla. Pidätämme oikeuden muuttaa ilmoitettuja hintoja ennen ilmoitettua toimituspäivää, edellyttäen että muutoksesta ilmoitetaan asiakkaalle. Hinnat ilmoitetaan vakiona euroina ja kaikki maksut suoritetaan euroissa.
Maksuvaihtoehdot
Yrityksille
Maksutavat: luottokortti, pankkikortti, lasku tai tilisiirto. Korttimaksu veloitetaan suoraan ostohetkellä. Laskulla maksettaessa edellytämme ennakkomaksua..
Yksityishenkilöille
Maksutapa on ennakkomaksu, joka voidaan suorittaa luottokortilla, pankkikortilla tai tilisiirrolla.
Tilaus
Tuotteiden tilaaminen osoitteesta adexasuomi.fi tai sähköpostitse. Mikäli tuote on loppuunmyyty tai sitä ei muusta syystä voida toimittaa, asiakkaalle lähetetään kirjallinen ilmoitus.
Tilauksesi lähettämisen jälkeen saat tilausvahvistuksen. Tämä vahvistus ei ole oikeudellisesti sitova, vaan toimii ilmoituksena siitä, että olemme vastaanottaneet tilauksesi.
Maksuvälineet verkkokaupan kautta: korttiostot, ennakkomaksut tilisiirrolla ja laskun ennakkomaksut.
Peruutus
Adexasuomi.fi pyrkii aina minimoimaan toimitusajat ja tilauksesi käsitellään usein heti oston jälkeen. Lyhyiden toimitusaikojen vuoksi tilauksen peruminen ei aina ole mahdollista sen tekemisen jälkeen.
Osoitteenmuutoksesta jo lähetettyyn tilaukseen veloitetaan 40 € ilman arvonlisäveroa. Tämä summa maksetaan laskulla ja se koskee sekä yksityis- että yritysasiakkaita.
Kuljetusvaihtoehdot
Kuljetusvaihtoehdot ja kokonaistoimitusaika riippuvat ostettavasta tuotteesta ja toimitusmaasta.
Toimituspäivä tarkoittaa päivää, jolloin tuote on lähetetty varastoltamme. Mikäli et nouda tai vastaanota tuotetta sovittuna ajankohtana, toimituspäiväksi katsotaan päivä, jolloin tuote oli saatavilla valitsemaltasi toimittajalta. Tuotteen riski siirtyy asiakkaalle toimituspäivänä.
Järjestämme kuljetukset asiakkaan puolesta, mukaan lukien kuljetusvakuutukset. Ellei toisin ole sovittu, toimitus tapahtuu joko jonkin vakiintuneen kuljetuskumppanimme tai jälleenmyyjiemme palkkaaman kuljetusyrityksen kautta. Paketit toimitetaan päivän aikana kotiisi kiinteistön tai tontin rajalle tai vaihtoehtoisesti saat tekstiviestillä tiedon pakettilokeron nouto-ohjeista.
Toimitusajat
Varastossa olevat tuotteet toimitetaan normaalisti 7 arkipäivän sisällä. Ellei toisin ole sovittu (esimerkiksi varastosta puuttuvien tuotteiden varauksen yhteydessä), toimitus tapahtuu viimeistään 30 arkipäivän kuluessa siitä, kun HK Horeca tarvikkeet Oy on vahvistanut tilauksen kirjallisesti tilausvahvistuksella.
Toimituskulut
Kaikkiin tilauksiin lisätään toimituskulut. Toimituksen kokonaishinta määräytyy tuotteen painon ja tuotteiden lukumäärän perusteella.
Varaston vuokra
Suurempien tavaroiden toimituksessa rahdinkuljettajamme tarjoaa varastosäilytyksen maksutta 3 arkipäivän ajan ensimmäisestä mahdollisesta toimituspäivästä alkaen. Mikäli pyydät toimitusta näiden 3 arkipäivän jälkeen, HK Horeca tarvikkeet Oy laskuttaa sinulta rahdinkuljettajamme meille määräämät varastointikulut.
Useiden tuotteiden toimitus
Jos tilaat useita tuotteita, pyrimme lähettämään ne aina samassa lähetyksessä. Joissain tapauksissa tuotteet saatetaan kuitenkin toimittaa useammassa lähetyksessä, sillä valitsemme jokaiselle tuotteelle aina sopivimman kuljetusvaihtoehdon. Tästä huolimatta maksat toimituskuluja vain yhdestä lähetyksestä.
Peruuttamis-/palautusoikeus yritysasiakkaille
Yritysasiakkaana sinulla ei ole lakisääteistä palautusoikeutta, mutta tarjoamme 3 päivän palautusoikeuden, mikäli alkuperäinen pakkaus on täysin ehjä. Veloitamme mahdollisista lisäkustannuksista, mikäli palautukset ovat puutteellisia tai vaihtoehtoisesti voimme hylätä palautuksen kokonaan.
Tuotteilla, joita ei ole varastossamme tai jotka on erityisesti mukautettu, ei ole palautusoikeutta.
Palautuspyyntö tulee tehdä 3 päivän kuluessa toimituspäivästä sähköpostitse. Jos palautuspyyntö hyväksytään, tuote on palautettava meille 14 päivän kuluessa hyväksynnän antamisesta. Hyvityksen yhteydessä vähennämme käsittelymaksun, joka on 20 % tuotteen arvosta (vähintään 40 €).
Huomioithan, että alkuperäinen lasku on maksettava kokonaisuudessaan ennen kuin palautus hyväksytään.
Palautuksen yhteydessä tulee liittää mukaan kopio laskusta ja/tai maksukuitti. Palautus hyväksytään vasta, kun olemme vastaanottaneet ja tarkastaneet tuotteet.
Asiakkaana olet vastuussa palautuslähetyksen järjestämisestä ja kustannuksista. Tuote tulee lähettää suoraan meille Postin kautta. Huomioithan, että emme nouda palautuksia palvelupisteistä!
Pidätämme oikeuden vähentää palautushyvityksestä tuotteen arvon menetyksen, jos sen kunto ei vastaa uutta tai myyntikelpoista tuotetta. Palautusprosessi ja tuotteen kunto ovat asiakkaan vastuulla.
Reklamaatiot
Asiakkaana sinun tulee tarkistaa tilatut tuotteet niiden vastaanoton yhteydessä mahdollisten virheiden ja puutteiden varalta. Jos havaitset tuotteessa vian tai puutteen, tulee sinun tehdä kirjallinen reklamaatio viimeistään 10 päivän kuluessa toimituspäivästä.
Mikäli kirjallista reklamaatiota ei tehdä määräajassa, katsotaan sinun hyväksyneen tuotteen toimitustilan sellaisenaan.
Yksityishenkilöiden peruuttamis-/palautusoikeus
Yksityishenkilöillä on oikeus peruuttaa ostos voimassa olevan kuluttajansuojalainsäädännön mukaisesti 14 päivän kuluessa. Peruuttamisoikeus alkaa siitä hetkestä, kun asiakas tai hänen edustajansa on vastaanottanut tilatun tuotteen.
Peruuttaminen on mahdollista vain, jos tuote palautetaan meille olennaisesti muuttumattomassa ja myyntikelpoisessa kunnossa. Mikäli palautus on puutteellinen tai tuote ei vastaa alkuperäistä kuntoa, pidätämme oikeuden veloittaa asiakkaalta mahdolliset lisäkulut tai hylätä palautuksen kokonaan.
Ilmoitus peruuttamisesta tulee tehdä 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta.
Mikäli asiakas haluaa peruuttaa verkkokaupan kautta tekemänsä ostoksen, hänen tulee lähettää selkeä ja yksiselitteinen ilmoitus HK Horeca tarvikkeet Oy:lle ennen peruuttamisajan umpeutumista. Ilmoitus tulee lähettää sähköpostitse osoitteeseen myynti@adexasuomi.fi.
Ilmoituksessa tulee mainita seuraavat tiedot:
- Asiakkaan nimi
- Osoite
- Asiaankuuluvat tilauksen tiedot, kuten tilausnumero, laskun numero ja tuotteen nimi.
Asiakkaan halutessa hän voi käyttää myös Kuluttajaviraston kehittämää peruuttamisoikeuden vakiolomaketta vaihtoehtoisena tapana tehdä ilmoitus.
Peruuttamisoikeuden käyttämisen yhteydessä asiakas vastaa palautuslähetyksen kustannuksista, ellei toisin ole mainittu. Asiakas vastaa tuotteesta sen vastaanottamisen jälkeen sekä palautuslähetyksen aikana, kunnes HK Horeca tarvikkeet Oy on vastaanottanut palautuksen.
Palautuslähetyksen jälkeen asiakkaan on säilytettävä toimituskuitti todisteena palautuksesta. Tuote on palautettava 14 päivän kuluessa siitä, kun asiakas on toimittanut peruuttamisilmoituksen HK Horeca tarvikkeet Oy:lle.
Palautettava tuote tulee pakata huolellisesti, säilyttää hyvässä kunnossa ja lähettää alkuperäisessä pakkauksessa. Palautus on tehtävä HK Horeca tarvikkeet Oy:n ohjeiden ja annettujen menetelmien mukaisesti.
Palautettava tuote tulee lähettää suoraan HK Horeca tarvikkeet Oy:lle Postin kautta. Emme nouda palautuksia palvelupisteistä!
Asiakas vastaa tavaran kunnosta palautusprosessin aikana. Vastuu siirtyy pois asiakkaalta vasta, kun HK Horeca tarvikkeet Oy on vastaanottanut palautetun tuotteen.
Kuljetusriski
HK Horeca tarvikkeet Oy kantaa kuljetusriskin, eli vastuun siitä, että tavara vaurioituu tai katoaa kuljetuksen aikana varastoltamme sinulle.
Vauriot toimituksen yhteydessä
HK Horeca tarvikkeet Oy tai valtuutettu jakelija tarkastaa jokaisen lähetyksen ennen sen toimittamista asiakkaalle. Mikäli tavara vaurioituu toimituksen aikana ja saapuu sinulle vaurioituneena, sitoudumme korjaamaan tai hyvittämään vian maksutta.
Jos toimitus on vaurioitunut kuljetuksessa, sinun on tehtävä reklamaatio toimituksen järjestäneelle rahdinkuljettajalle mahdollisimman pian, kohtuullisen ajan kuluessa. Tällainen reklamaatio nopeuttaa ongelman käsittelyä ja mahdollistaa asianmukaisen korvauksen käsittelyn.
Jos tuotteessa on näkyvä vaurio, siitä on ilmoitettava välittömästi tavaran vastaanottamisen yhteydessä. Ilmoitus tulee merkitä rahtikirjaan tai muuhun kuljetusasiakirjaan. Kuljettajan tai tavarantoimittajan tulee vahvistaa merkintä.
Vauriot voivat olla sekä näkyviä että piilotettuja. Tämän vuoksi sinun tulee purkaa tuote pakkauksestaan ja tarkastaa se huolellisesti mahdollisten vahinkojen varalta. On tärkeää säilyttää kaikki tuotteen pakkaukset mahdollisia kuljetusvaurioita koskevia tarkastuksia varten, sillä rahdinkuljettaja saattaa haluta tarkastaa tavarat pakkaukset mukaan lukien.
HK Horeca tarvikkeet Oy vastaa myös vioista, jotka ovat syntyneet ennen kuljetusta. Pyydämme, että toimit mahdollisimman nopeasti havaitessasi vaurioita, jotta voimme käsitellä asian asianmukaisesti ja järjestää tarvittavat toimenpiteet.
Reklamaatiot yritysostojen yhteydessä
Valitusoikeus koskee myös yritysostoja, mutta siihen sovelletaan myyntilakia. Kaikille tuotteillemme myönnetään 1 vuoden varaosatakuu, ja valitusoikeus on voimassa tämän ajan. Reklamaatio-oikeus koskee vain alkuperäisiä vikoja, kuten tuotantovirheitä.
Mikäli reklamaatio edellyttää tuotteen huoltoa paikan päällä, se on suoritettava 14 päivän kuluessa hyväksytystä valituksesta, ellei toisin ole sovittu.
Kirjallisen vikailmoituksen vastaanottopäivää pidetään laitteiston vian tai vaurion ilmenemispäivänä. Huolehdimme siitä, että kaikki reklamaatiot käsitellään tehokkaasti ja mahdollisimman nopeasti.
Yksityishenkilöiden valitusoikeus
Reklamaatio-oikeus kattaa tavaran, joka on voimassa olevan kuluttajansuojalainsäädännön mukaisesti viallinen. Jos asiakas havaitsee virheen tilaamassaan tuotteessa, hänen tulee ottaa yhteyttä HK Horeca tarvikkeet Oy:hin mahdollisimman pian virheen havaitsemisen jälkeen. Yhteydenotto tapahtuu verkkosivuillamme ilmoitettujen yhteystietojen kautta.
Reklamaatiot suositellaan tehtäväksi kahden kuukauden kuluessa siitä, kun asiakas on havainnut virheen tilaamassaan tuotteessa. Asiakkaalla on kuitenkin oikeus reklamoida tuote jopa 3 vuoden ajan ostohetkestä.
Kirjallisen virheilmoituksen vastaanottopäivää pidetään laitteiston vaurioitumis- tai vian ilmenemispäivänä. Reklamaatiot käsitellään huolellisesti ja voimassa olevien lakien mukaisesti.
Lunastamattomat paketit
Yksityishenkilöiden paketit, joita ei ole noudettu kuljetusliikkeestä/palvelupisteestä 14 päivän kuluessa, palautetaan HK Horeca tarvikkeet Oy:lle. Lunastamattomista tuotteista veloitetaan 3 € (sisältäen ALV:n) sekä kaikki HK Horeca tarvikkeet Oy:lle aiheutuneet toimituskulut.
Kun olemme vastaanottaneet lunastamattoman paketin, ostoksesi summa hyvitetään, mutta siitä vähennetään edellä mainitut kulut. Huomioithan, että lunastamattoman paketin käsittely aiheuttaa aina lisäkustannuksia, joten suosittelemme huolehtimaan paketin noutamisesta ajoissa.
Tämä koskee myös tilanteita, joissa asiakas ei ollut tavoitettavissa ja paketti palautettiin HK Horeca tarvikkeet Oy:lle.
Jos yritysasiakas ei ollut tavoitettavissa ja paketti palautettaan HK Horeca tarvikkeet Oy:lle, veloitamme 2 € (ilman arvonlisäveroa). Suosittelemme, että yritysasiakkaat varmistavat toimituksen vastaanoton sovitun mukaisesti mahdollisten lisäkustannusten välttämiseksi.
Takuu
Tarjotaksemme asiakkaillemme edullisimman hinnan, HK Horeca tarvikkeet Oy tarjoaa varaosille ja lisäosille 12 kuukauden varaosatakuun (materiaalitakuu) ostopäivästä alkaen. Varaosat toimitetaan vasta, kun olemme vastaanottaneet rikkoutuneen alkuperäisen osan tarkastettavaksi.
Takuu on voimassa vain, jos tuotteet, jotka vaativat kaasuliitännän, putkiliitännät tai joiden teho on vähintään 2,5 kW, on asennettu pätevän teknikon toimesta. Asennus on todistettava asianmukaisilla asennusdokumenteilla. Tämä varmistaa, että tuotteet on asennettu oikein ja turvallisesti, jotta varaositakuu voidaan hyödyntää.
Varaosien takuu
Takuu tarkoittaa, että asiakkaana saat varaosat ja/tai varaosat ilmaiseksi. Varaosien asennuksesta aiheutuvat kustannukset jäävät kuitenkin asiakkaan maksettavaksi.
Takuu on voimassa seuraavilla ehdoilla:
- Tuotetta on huollettu käyttöohjeiden mukaisesti.
- Vika on alkuperäinen (eli kyseessä on tuotantovirhe).
- Osaa ja tuotetta on käytetty normaalisti ja asianmukaisesti.
- Osaa tai tuotetta ei ole ylikuormitettu.
- Tuotteen alkuperäisiä osia on käytetty.
- Pätevä teknikko on suorittanut vianmäärityksen ja pystyy toimittamaan kustannusarvion.
- Mikäli takuukorjaus vaatii tuotteen huoltoa paikan päällä, se tulee suorittaa 14 päivän kuluessa HK Horeca arvikkeet Oy:n hyväksynnästä, ellei toisin ole sovittu.
Näiden ehtojen täyttyessä varaosien takuu varmistaa, että tuotteesi korjaaminen sujuu ongelmitta ja tehokkaasti.
Varaosien takuu EI ole voimassa seuraavissa olosuhteissa:
- Jos osaa tai tuotetta on muutettu, rakennettu uudelleen tai muokattu millään tavalla, ellei ole ilmeistä, että vika ei johdu tällaisesta toiminnasta.
- Jos vaurioita on aiheutunut osan tai tuotteen virheellisestä asennuksesta tai säädöstä tai jos se on yhdistetty muiden epänormaalisti kuluneiden osien kanssa, mikä on aiheuttanut nopeutettua kulumista.
- Varaosatakuu ei kata tiivisteiden, lasin, liitososien (kuten letkujen) ja listojen kulumista. Se ei myöskään kata lisävarusteita, lamppuja tai valaisimia.
- Varaosatakuu ei kata normaalia kulumista.
Lisäksi varaosien takuuehdot sisältävät seuraavat rajoitukset:
- Takuu ei sisällä lisäkorvausta välillisistä menetyksistä, kustannuksista tai vahingoista.
- Työvoimakustannuksia, kuten vianmääritystä ja asennusta, sekä toimituskuluja ei korvata.
Nämä ehdot varmistavat, että varaosien takuu kattaa vain asiaankuuluvat ja alkuperäiset valmistusvirheet sekä poikkeamat normaalista toiminnasta.
Vastuuvapauslauseke
Pidätämme oikeuden peruuttaa tilaukset, riippumatta siitä, johtuuko peruutus virheistä, kuten painovirheistä, teknisistä ongelmista tai muiden jälleenmyyjien tekemistä massatilauksista.
Mainoslehtiemme tai uutiskirjeidemme tarjoukset voivat joissain tapauksissa koskea enintään yhden tuotteen ostoa asiakasta kohden. Tämä rajoitus mainitaan aina selkeästi kyseisen mainoksen yhteydessä. Tuotteille, joissa on merkintä ”Rajoitettu erä” tai vastaava, tarjous koskee myös vain yhden tuotteen ostoa per asiakas.
HK Horeca tarvikkeet Oy varaa oikeuden loppuunmyytyihin tuotteisiin sekä verkkosivustolla mahdollisesti esiintyviin kirjoitus-, kuva- tai järjestelmävirheisiin. Näihin kuuluvat muun muassa:
- Virheelliset tuotekuvaukset tai tekniset tiedot
- Virheelliset tuotekuvat
- Hinta- tai säätövirheet
- Virheelliset varastosaldotiedot
Pidätämme oikeuden päivittää ja muuttaa verkkosivustolla olevia tietoja milloin tahansa virheiden korjaamiseksi tai sisällön tarkentamiseksi. Tämä vastuuvapauslauseke takaa, että voimme reagoida mahdollisiin virheisiin tehokkaasti ja asiakaspalvelumme pysyy luotettavana.
Huolto ja korjaus
Huomioithan, että ohjelmistovirheet, nestevauriot, ulkoiset vauriot sekä muut käsittelyvirheet eivät kuulu takuun tai reklamaation piiriin. Mikäli virhe ei kuulu lain tai takuun piiriin, tai jos kustannusehdotus hylätään, toimitus- ja tarkastuskuluista voi aiheutua lisäkustannuksia asiakkaalle.
Omistajuus
Tuotteet pysyvät HK Horeca tarvikkeet Oy:n omaisuutena, kunnes koko maksu on suoritettu.
Ennen omistusoikeuden siirtymistä asiakkaalle, asiakas sitoutuu:
- Pitämään tuotteista hyvää huolta.
- Olemaan tekemättä tuotteisiin muutoksia ilman HK Horeca tarvikkeet Oy:n kirjallista lupaa.
- Olemaan siirtämättä tai myöntämättä käyttöoikeutta tuotteisiin, jotka ovat vielä yrityksen omistuksessa.
Tämä varmistaa, että tuotteet pysyvät asianmukaisessa kunnossa, kunnes omistusoikeus siirtyy asiakkaalle.
Vastuun rajoitus
Jos HK Horeca tarvikkeet Oy:lle syntyy näiden yleisten ehtojen mukainen vahingonkorvausvastuu, ellei kyseessä ole tahallisuus tai törkeä huolimattomuus, vastuu rajoittuu tuotteen (tai tuotteiden) ostohintaan, johon vahingonkorvaus perustuu.
Vastuumme kattaa ainoastaan välittömät tappiot. Emme vastaa välillisistä menetyksistä, kuten:
- Liiketoiminnan menetyksestä.
- Asiakkaan tietojen menetyksestä.
- Muusta vahingosta, jota ei kohtuudella olisi voitu ennakoida sopimusta tehdessämme, eikä sellaisista vahingoista, joiden seurauksia ei olisi voitu kohtuudella välttää tai estää.
Välimiesmenettely
Näiden yleisten ehtojen tulkintaan, soveltamiseen ja niihin liittyvien oikeussuhteiden ratkaisemiseen liittyvät riidat käsitellään välimiesmenettelyssä Suomen lain mukaisesti.
Tämä menettely varmistaa oikeudenmukaisen ja lainmukaisen ratkaisun mahdollisissa erimielisyystilanteissa.